​ساده فکر کنیم​

 
وقتی ناسا شروع به فرستادن فضانوردان به فضا کرد، متوجه شد که خودکارهای آن‌ها در جاذبه‌ی صفر کار نمی‌کند. یک دهه طول کشید تا با هزینه‌ی ۱۲ میلیون دلاری این مشکل را حل کنند و خودکاری تولید کنند که در جاذبه‌ی صفر کار کند. اما روس‌ها چه کردند؟ از مداد استفاده کردند!
یک تریلر با ۴۸ چرخ در یک تونل در نیویورک گیر کرده بود زیرا ارتفاع آن از حد مجاز بیشتر بود. آتش‌نشانان منطقه یک روز خود را صرف کردند تا راهی برای حل مشکل پیدا کنند. در همان حال یک پسربچه از پدر خود پرسید: چرا آن‌ها باد لاستیک‌های تریلر را خالی نمی‌کنند تا ارتفاع آن خودبه‌خود کاهش پیدا کند؟
یکی از شرکت‌های بزرگ لوازم آرایشی در ژاپن با اعتراض یکی از مشتریان مواجه شد که گفته بود جعبه‌ی صابونی که خریداری کرده خالی بوده‌است. مدیریت از مهندسان خود خواست برای این مشکل راه‌حلی پیدا کنند. آن‌ها تلاش زیادی کردند از دستگاه‌های اشعه ایکس استفاده کردند تا مطمئن شوند همه‌ی بسته‌ها پر هستند. آن ها برای این کار پول و زمان زیادی صرف کردند. اما وقتی یکی از کارکنان در یک شرکت کوچک با این مساله مواجه شد به سوی پیچیدگی‌های اشعه‌ی ایکس و غیره نرفت بلکه یک پنکه‌ی قوی صنعتی در خط مونتاژ قرار داد تا هر جعبه‌ای که خالی و سبک است را از خط خارج کند. 
 
 
 
 
یکی از روش هایی که به پیدا کردن راه‌حل‌های خلاقانه برای مسائل می‌انجامد ساده فکر کردن است. اگر سعی کنیم مسائل را پیچیده نگاه نکنیم و ساده نگاه کردن را در مسائل کوچک و بزرگ زندگی تعمیم دهیم، قطعا در بسیاری از موارد راه‌های خلاقانه‌ی زیادی به ذهنمان می‌رسد که می‌تواند کمک زیادی به ما بکند